Volgens onderzoek van consumentenprogramma Radar worden oudere consumenten regelmatig gediscrimineerd als ze een financieel product willen afsluiten of al een polis of contract hebben. Het gaat onder andere om (auto)verzekeringen, maar ook leningen en creditcards worden genoemd.

De discriminatie blijkt volgens Radar uit het feit dat senioren soms geweigerd worden voor een nieuwe verzekering of veel meer moeten betalen dan mensen die jonger zijn. Ook kan het gebeuren dat een verzekering van het ene op het andere moment wordt stopgezet.

Eerlijke prijs
Gelukkig kunt u bij ons wél terecht voor een goede verzekering waarvoor u niet te veel betaalt, ook als u al wat ouder bent. Als onafhankelijk kantoor kunnen wij u namelijk producten aanbieden van veel verschillende verzekeraars.

Leeftijdsgrens
Onderzoek van MoneyView bevestigt de klachten van senioren deels. Zo blijkt één op de vier verzekeraars een leeftijdsgrens te hanteren. Dat mag wettelijk gezien, bedrijven kunnen zelf bepalen wie ze wel en niet als klant aannemen. Protesteren heeft in dat geval dus weinig zin. Maar als de premie vanwege uw leeftijd opeens stijgt, is het altijd verstandig om bezwaar te maken.

Onduidelijk
Het vervelende van de situatie is dat niet helemaal duidelijk is wat er juridische gezien nu wel en niet mag. In Nederland is leeftijdsdiscriminatie verboden op de arbeidsmarkt, maar er zijn geen wetten die het expliciet verbieden als het om producten en diensten gaat.

Beter alternatief
Als expert op het gebied van financiële producten kunnen wij snel voor u uitzoeken om welke verzekeringen het gaat en daar een beter alternatief voor aanbieden. Kom dus gerust eens bij ons langs of neem contact met ons op en maak een afspraak om te ontdekken wat we voor u kunnen betekenen.